söndag 27 april 2008

Ett rent.....

Jaha, här rusar dagarna på, och vips så är helgen slut igen.... Det händer väll inte så mycket här, men här kommer i alla fall en liten läges rapport!

Idag var maken och jag till rusta och Willys för att inhandla nya fina städgrejjor, våran gamla skurmopp med tillhörande hink. Den tror vi har hängt med sen vi flyttade ihop i Östersund, och jag vill minnas att vi inte köpte nya då heller.... Den är i så fall 8 - 9 år gammal minst!!!! Faan Antikrundan nästa!! Den kan ju vara värd ett par tusen minst, får nog behålla den och sälja den på gamm dagar. Kan nog köpa hus på rivieran.....

Nåja nu har vi köpt en flaschig Vileda mopp, rena ferrarin. Vi lever i den tron att det ska bli roligare att städa med nya grejer, det är bara att stå och gno... det är roligare, det ÄR roligare....

Sen insåg jag att det är nog dax att putsa fönstren igen!! Vi gjorde det ju när vi flyttade hit ju, det är ju bara 2 år sen! Hur ofta ska man behöva göra det eländet igentligen!? Skulle göra det oftare om man inte hade behöva hänga ut genom fönstren för att ta utsidan, varför byggde man så för!? Har man högre än marknivå då SKA fönstren öppnas innåt!!! Jag är ingen jäkla apa heller!!
Faan nu blev jag upprörd också, och jag som ska sova snart...

Nåja, positiva tankar nu... I morgon ska jag gå och få mina naglar fixade!! Ska bli kul, lagom till kalasen... Får se vad vi hittar på A och jag, jag gillar ju glitter och sånt...
Trodde aldrig att jag skulle bli en nagel tjej, visst jag har alltid älskat nagellack. Men att betala för att någon ska göra det åt mig, trodde aldrig det. Men jag har kommit till den slutsatsen att jag hellre lägger pengarna på naglarna, som kommer se ut som dom gjorde när de blev fixade. Än att gå till en frisör regelbundet, jag klarar aldrig av att få håret så endå. Jag klipper mig en gång om året det räcker.... Antar att det förklarar för många, mina fantastiska frisyrer....

Nä nu ska jag sova

Kram

3 kommentarer:

Malin ~ Lillpiga sa...

Rätt ner i nagelträsket som ett smäck! :D

Och du...ledsen att göra dig besviken men det enda som är kul i städväg är där man får braka på med en högtryckstvätt. Då kan man leka krig. ;)

Kram!

Elisabeth Sjödin sa...

Ja det vore nått!! Damma bokhyllan med högtryckstvätt!! Man skulle minska antalet prydnadssaker i alla fall!!!

Du kan ju ta kort när du har testat så jag får se!!!

Kram

Malin ~ Lillpiga sa...

Japp, it'd s deal! :D