tisdag 6 maj 2008

En helg avklarad och en helg kvar!!

Nu i helgen var vi i Junsele på 40-års kalas, det var väldigt roligt.
Det var första gången jag träffade födelsedagsbarnet, han var en riktigt rolig kille.
Vi fick jättegod mat.... Men roligast var att träffa alla igen, och så ska vi ses igen nästa helg i Junsele på 50-års kalas!!!

Så måndagen innan kalaset så var jag och fixade mina naglar!! De blev jätte fina, ljusrosa med svarta blommor med stenar på. Hade snyggaste naglarna av alla!! Men jag är ju partisk, dom satt ju på mig. Hade tänkt mig mörkgrön metallicnaglar nästa gång men hon fick inte tag på den färgen, så det får nog bli svart i stället.

I går var jag på stan hela eftermiddagen, skulle in på telia och fråga något. Så jag tog en kölapp fick nr 156, så jag väntade på min tur. När gubben tryckte på knappen så blev den någon sorts dubbel tryck så både nr 155 och 156 kom upp, så han sa åt mig att jag fick vänta ( vilket jag gjorde!) Nummer efter nummer for förbi på den där jäkla nr.skylten! Och han bara surrade och surrade, av det jag hörde så var det mest bara familje surr.... Sen när kvinnan gått, då går han in i bakre lokalerna!!! Han tittade på mig när han gick förbi, men sa inget... Så jag väntade ett par minuter till, sen la jag nummer lappen på disken. Då kom det en tjej springande som sa att hon skulle ropa på honom, så jag väntade ca en minut till... Sen gick jag, super förbannad.... Faan jag fick vänta i nästan en timme totalt.... och då var nog 30 minuter efter mitt nummer kommit upp, jag är alldeles för snäll....

Efter det gick jag till en väskaffär brevid som hade 50% på allt... Köpte en liten svart sak, ska ha den på kalas tänkte jag. Hade så mycket i mina byxfickor i helgen så jag fick gå och dra upp dem i tid och otid, och när jag varit på toa så fick jag tömma fickorna för att kunna knäppa byxorna...
Tillhör typen som packar mina väskor med allt möjligt jox, väskorna ser alltid ut som en spädgris. När jag gick i gymnasiet så hade jag en grön armetrunk, i den bar jag alla böcker jag hade. Den var tung som faan och otymplig....

Sen var jag till biblioteket, och skaffade lånekort och lånade 4 st Terry Pratchett böcker. Han skriver så roliga böcker och de är väldigt lättlästa, rekomenderar dem hellt.

Annas är allt lugnt här, håller på att vila upp mig inför helgen..

Kram

1 kommentar:

Malin ~ Lillpiga sa...

Laddar för fullt nu jag! :)