söndag 6 april 2008

En liten grodd!!

Så ja då har man kastat sig ut i bloggvärlden, hoppas på att kunna skriva lite varje dag.

Som nu titeln säger så är jag nu på ett hälsohem, där jag ska vara i totalt tre veckor.
Första veckan är precis klar...

Den har bestått av träning och kurser typ "mindfullness" fast den har jag avstått från.
Även tre mål mat i hälsans tecken! De består i stora drag av följande!

Frukost: Gröt av något slag, fil, en massa pulver typ, Havrekli, nyponpulver, linfö och solrosfrön. Kanske lite blåbär och blöta russin. Massor av färskfrukt! Riktigt trevligt om jag får säga det själv.

Lunch: Rårivna grönsaker och surkål ska halva talriken bestå av, sen en fjärdedel ska vara någon av de goda kalla rörorna som de har gjort. Resterande del är varmrätten. Till det intagas vatten.

Middag: Även här är det rårivet, men sen är det soppa och smörgås.

Och sen får man klara sig utan smör, salt och socker.

Dagen delas sedan upp i olika aktiviteter, där man styr lite själv vad man vill göra.
Man kan bada i den varma bassängen eller promenera på de otroligt vackra stigarna, och jag rekomenderar promenaderna.

Jag tycker i det stora hela så är det riktigt underbart här, svårast är saknaden efter min kära make!!! Fast jag fick ju rå om honom nu i helgen!!!

Ojoj nu blev det visst mycket skrivet! hoppas jag inte satt ribban för högt..

Kram kram på er allihopa.

1 kommentar:

Lars Sjödin sa...

Hej hej, nu är jag precis hemkommen igen. Det var riktigt trevligt i helgen! Tänk att jag varit på ett riktigt hälsohem med vegetarisk mat och bara vatten att dricka!? Men jag måste erkänna att mate trots allt var helt okej...

Ojoj vad tomt och tyst det är här hemma... dags att sjunka ner i soffan och kolla på det inspelade formel 1-loppet.