lördag 24 maj 2008

Finalkvällen

Här kommer de sista bidragskommentarena...

Bidrag 2: Storbrittanien - Even if - Andy Abraham

Med tanke på att låten hamnar mellan två softare låtar så tror jag den känns mer utstickande, men personligen så faller den mig inte i smaken alls. Men det spelar ju ingen roll för de kommer ju tillbaka nästa år i finalen i alla fall...


Bidrag 4: Tyskland - Disappear - No Angels

Tycker de låter som Calaisa eller vad den där country gruppen heter!? Nä ingen hit i år heller!!!


Bidrag 19: Frankrike - Divine - Sébastien Tellier

Den här låten hamnar mellan Ukraina och Azerbadjan, så den sticker ut även mer. Att ena hälften av Daft Punk har skrivit låten hörs... Jag både gillar och avskyr den, ett roligt avstick från Frankrikes alla ballader. Föredrar dem mer så här.


Bridrag 22: Spanien - Baila el chiki chiki - Rodolfo Chikilicuatre

Om Dustin the Turkey hade varit en människa så skulle han se ut så här.... Om det är positivt eller inte, det vet jag inte. Låten är ett försök till en sommarplåga, men den är mest bara en plåga. Avskyr barnspeldose ljudet...


Bidrag 23: Serbien - Oro - Jelena Tomasevic feat. Bora Dugic

Otroligt vacker låt, jag gillar balkantoner och hennes sorgsna stil. Skulle passa som filmmusik, en storslagen film.... Skulle nog kunna vinna eller komma högt. Nona nej!!!


Finalen är över all förväntan i kvalite, kommer att njuta mej igenom merparten.... Hoppas alla får det lika trevligt...

Kram

Inga kommentarer: