torsdag 22 maj 2008

Eurovision Song Contest Semifinal 2

Så här är nu blaffan som jag utlovade tidigare… Och åter igen så vill jag bara säga att det är mina personliga åsikter, och jag gör detta för min egen nöjes skull. Sen kanske det finns fler som tycker som jag! Eller kanske inte!!


Bidrag 1: Island – This is my life – Euroband

Semifinal 2 börjar betydligt bättre än första, riktigt bra låt med bra fart. Lite eurodisco över den, men om den står ut tillräckligt det vet jag inte…


Bidrag 2: Sverige – Hero – Charlotte Perrelli

Vet inte vad jag ska säga om det här, röstade på BWO i svenska finalen. Låten är monoton och livlös i verserna, några få livstecken i refrängen. Visst hon är proffsig och tävlings inriktad. Klänningen är skitful om man kan kalla ett stycke folie för klänning, sen undrar jag om hon tänker ha sin blingade dildo med sig!? Nåja hon går säkert vidare, om inte av folket så av juryn…



Bidrag 3: Turkiet – Deli ( Galen ) – Mer ve Ötesi

Ja det här gillar jag, hoppas de låter så här i verkligheten. Så det inte blir som med Eskobar i årets svenska melodifestival, de var ju helt tondöva lät det som. Såg en musikvideo senare av samma låt och då lät det bra…


Bidrag 4: Ukraina – Shady lady – Ani Lorak

Jaha här har vi alltså Charlotte kopian, det är i alla fall lite mer fart och liv i den här låten. Hennes klänning är också skitful, lite mer kurvig och hon har trådarna i sidled och inte hängande som Charlotte.


Bidrag 5: Litauen – Nomads in the night – Jeronimas Milius

Mikeal Bolton meets Meatloaf och vips så har vi Litauens sångare, Bla bla bla blaaaa.
Lite Loa Falkman och musikal känsla, är det Cats kanske!? Har de någon kastrerings scen!?


Bidrag 6: Albanien – Zemrën e lamë peng (vi satte våra hjärtan på spel) – Olta Boka

Årets tävling yngsta deltagare, det är väldigt vackert. Undrar hur det låter sen. Inte så mycket att säga om det här…


Bidrag 7: Schweiz – Era stupendo ( det var fantastiskt ) – Paolo Meneguzzi

Det var den här låten som skulle vara någon typ av ripp off av en Amy Diamond låt!?
Gillar den rätt så, men det är lite killband känsla..


Bidrag 8: Tjeckien – Have some fun – Tereza Kerndlová

Den är väldigt 80-tals pop, men med en simpel refräng. Är det bra när man tycker den bästa biten är när den är slut!?


Bidrag 9: Vitryssland – Hasta la vista – Ruslan Alehno

Det känns som en menlös låt, i sådana här fall föredrar jag plojlåtar. Å hasta la vista baby!!!


Bidrag 10: Lettland – Wolves of the sea – Pirates of the sea

Äntligen något lättsamt igen, glatt med glimten I ögat. Jag gillar den en bra fylle låt…
Charmig med rysk brytning, undrar hur den låter på lettiska!? Tänk om de seglar in på The black pearl!!!


Bidrag 11: Kroatien – Romantica ( Romans ) – Kraljevi Ulice & 75 cents

Tävlingens äldsta deltagare genom tiderna, och han rappar!! Om den här låten låter så här i tävlingen så får den min röst. Jag älskar den, lite zienar tango stuk, och han har en vacker röst. Han får mig att tänka på mitt gamla Katizi band som jag hade som liten!


Bidrag 12: Bulgarien – Dj, take me away – Deep zone & DJ Balthazar

En utstickare helt klart, den blir något bättre när hon börjar sjunga. Kan gå endera hållet antingen i topp eller i botten tror jag ingen mellan glidare.


Bidrag 13: Danmark – All night long – Simon Mathew

Nja inte heller det här är något för mig, men den duger.


Bidrag 14: Georgien – Peace will come – Diana Gurtskaya

Det här är den låt jag har haft på hjärnan sen jag hörde den, jag tycker att hon ser ut som Penelope Cruz och låter lite som Kylie Minouge! Hon är tydligen blind.
Jag gillar den, trallvänlig.


Bidrag 15: Ungern – Candlelight – Csézy

Zzzzzzzzzzz va har låten börjat!? Vadå redan slut!? Zzzzzzzzzzzzzz


Bidrag 16: Malta – Vodka – Morena

Cirkusmusik lite Benny Hill bitvis, jag förstår att hon vill ha vodka för att klara den här låten…. Hon råmar ju, låter som en kåt ko!?


Bidrag 17: Cypern – Femme fatale – Evdokia Kadi

Midnatt råder, tyst det är i huset….. Söt ukulele eller vad det heter!!
Den duger väll rätt så bra, gillar ju egentligen sånt här!


Bidrag 18: FYR Makedonien – Let me love you – Tamara, Vrcak & Adrian

Låter japansk direkt i början, sen är den hyfsad. Balkan tonerna finns med.


Bidrag 19: Portugal – Sanhora do mar ( havets fru ) – Vãnia Fernandes

Det här bidraget låter som ett tidigt 80-tals bidrag, sen ser hon drogad ut!!




Jaha det var semifinal 2 alla bidrag, jag kommer med de klara bidragen senare.

Kram

Inga kommentarer: