torsdag 4 maj 2017

Eurovision Song Contest 2017 i Kiev Final

Så har bidragen äntligen kommit, som jag har längtat. Jag kommer som vanligt att kommentera alla bidragen. Vill dock förtydliga att detta är min privata åsikt som amatör tyckare, jag gör detta för mitt eget höga nöje. Sen vill jag också be om ursäkt på grund av stavningen på vissa bidrag, har inte de rätta bokstäverna. Det första stycket är min spontana reaktion, medan stycke två är baserat på flera lyssningar.

1: Frankrike – Alma- Requiem

Var först lite tveksam, men den är riktigt trevlig. En glad låt.

Refrängen är väldigt bra.

2: Tyskland – Levina – Perfect life

Det känns som åtminstone både Frankrike och Tyskland tar det här på lite allvar, Den är bra.

Har inte direkt något att klaga på om den här låten.

3: Italien – Francesco Gabbani – Occidentali´s karma

Ok, han sjunger om en naken apa som dansar. Men den är väldigt lättsam.

Det har inte varit direkt några låtar med glimten i ögat så det är skönt med en sådan låt nu.

4: Spanien – Manel Navrro – Do it for your lover

Jag brukar vara rädd för Spaniens bidrag då de har en tendens att vara smått gräsliga men den här är skönt solstingsskön.

Jag hoppas de får med den där sköna surfingkänslan med upp på scenen.

5: Ukraina – O.Torvald – Time

Jag önskar att de hade vunnit med den här i stället för den de hade ifjol.

Tror det här är det enda bidraget med lite rock känsla, den är faktiskt riktigt bra.

6: Storbritannien – Lucie Jones- Never give up on you

Av de 5 stora känns det som att Storbritannien har den sämsta låten.

Det är väldigt mycket balladaktiga låtar I hela startfältet så man är ganska så mätt på dessa. Det är en vacker låt.

Det var hela startfältet och jag tycker nog att tävlingen är övermättad av smäckrande halvlugna låtar. Jag tänker även bedömma Rysslands bidrag då jag tycker det är synd att hon inte kunde ställa upp.

Utom tävlan: Ryssland – Julia Samoylova – Flame is burning


Jag tycker låten är väldigt vacker, det jag stör mig lite på är att det se rut som hon mimar. Jag tror Ryssland hade varit farliga i år. Det är synd att de inte kommer vara med.

1 kommentar:

Sahin Ahmed sa...

Nice post can i use yours to post on my blog at http://mabia.in/blog
Please reply Thanks and regards.
Http://mabia.in