tisdag 21 april 2015

Eurovision Song Contest 2015 i Wien Final

Så har bidragen äntligen kommit, som jag har längtat. Jag kommer som vanligt att kommentera alla bidragen. Vill dock förtydliga att detta är min privata åsikt som amatör tyckare, jag gör detta för mitt eget höga nöje. Sen vill jag också be om ursäkt på grund av stavningen på vissa bidrag, har inte de rätta bokstäverna. Det första stycket är min spontana reaktion, medan stycke två är baserat på flera lyssningar.

1: Australien – Guy Sebastian- Tonight again

Australiens första bidrag är en ärtig låt med tempo och trumpeter, inte dålig skulle vara roligt om de vann.

Det jag saknar är ju lite Diggiridoos, för den där Australienska känslan. Men ett bra första bidrag, hoppas de är med mer.

2: Österrike – The Makemakes – I am yours

Ja inte vinner Österrike igen I alla fall, då blir jag både besviken och chockad.

Riktigt uselt i min smak, usch och fy.

3: Frankrike – Lisa Angell - N'oubliez Pas

En riktig fransk ballad, så där trist och pompös som bara de kan vara.

Darriga toner och segt som sniglar.

4: Tyskland – Ann Sophie – Black smoke

Det var ju lite kontroverser i Tyskland då det här bidraget egentligen kom tvåa, men vinnaren gav segern till denne Ann Sophie. Tråkig låt är det. Den som kom ett var bara lite bättre.

De måste ha haft fasligt dåliga låtar med i tyska tävlingen…

5: Italien – Il Volo – Grande amore

Jepp jag tror på den stora kärleken när de sjunger om det, OMG… Hello boys how you doing. Jag är ju svag sammetsögda mörkhåriga killer, så här blir det isvatten till mig!

Den här kan också vinna, den är mäktig och de där killarna är så het!

6: Spanien - Edurne- Amanecer

Pampig låt som det finns risk att den kan bli tråkig live, men inte dålig alls.

Svulstigt och pampig, hoppas hon kan hålla de där tonerna i värkligheten.

7: Storbrittanien – Electro velvet Still in love with you

Charmig låt som svänger och får det att rycka i benen, den här är farlig.


Den här gillar jag, så de flesta kommer nog att dissa den. Den påminner om någon annan låt, men vad jag längtar till när det är dags.

Inga kommentarer: