torsdag 15 januari 2009

En lugn dag trodde jag....

Har funderat, planerat och längtat efter en tjejkväll med min allra bästaste kompis M i snart ett halvår nu, men det är mycket som ska passas in. Hon jobbar mycket sen har hon ju barn, och då gäller det att hennes gubbe är hemma och kan passa. Sen så ska ju min gubbe ha hockeyn, så att det verkligen är bara vi två...

M och jag har känt varandra sen kyrkis, och lekt mer eller mindre sen dess. Våra vägar har skiljts ibland, och under en period pratade vi kanske bara 3 - 4 ggr på ett år. Men när vi väl pratade så var/är det som vi aldrig varit i från varandra....

Men jag är ju sådan också att har jag gillat någon (som person menar jag) så blir jag alltid lika glad att se dem oavsett hur länge sen det var. Ser mig som kompis med mina gamla klasskompisar fortfarande ( särskilt gamla Öhn-isar), och de flesta har jag inte sett sen högstadiet...

Andra som jag tycker jättemycket om är mina alla kusiner, tyvärr så känner jag igentligen inte nån av dem på riktigt. Önskar att jag gjorde det, men hur tar man kontakten!?
"Hej det är er kusse! Vem är du!? Jag vill veta allt!?" Eller?? Inte direkt smidigt tror jag...

Nåja i eftermiddag då blir det Tacos och surr, har ingen aning om vad vi ska göra utöver det. Får väll göra som vi gjorde när vi var yngre! ( inte för att vi inte är unga nu!!) Sätta oss i varsitt hörn av soffan och läsa en bok...

Men som titeln säger så trodde jag att det var allt för dagen men si det var det tydligen inte.... Hade tills i går helt glömt att jag ska fixa naglarna idag på förmiddagen, har inte en aning om vad jag ska ta för något den här gången...

Sen vill jag bara säga att nu är det bara 5 dagar kvar till tårta för mig... Längtar, gillar fortfarande att fylla år även fast jag har passerat 30!!!

Kramizar

Inga kommentarer: