söndag 9 november 2008

Halloween kalaset!!

Bättre sent än aldrig heter det väll.... Nåja här kommer lite om vårat halloween kalas som vi hade förra helgen..

Efter långt planerande så var äntligen dagen D här, lägenheten var pyntat å det huskligaste sätt. Spöken, spindlar, häxor och andra monster vart man än titta... Gillar halloween, det är den enda helg man inte behöver städa inför..... Damm och spindelväv förhöjer effekten....

Jag hade klurat länge på vilken mat jag skulle bjuda på, till slut föll valet på.

Drink tilltugg:



Samt mögelost fyllda vindruvor....

Alla fick en välkomst shot som hette Original Sin som består av Creme de menthe och Baileys...

Till varmrätt blev det, Tacopaj som jag hittade på Kryddburken: http://kryddburken.wordpress.com/2008/09/07/tacopaj-lyx/

Efterrätten var apelsinbakelser i form av en pumpa...
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Vi hade även klätt ut oss, jag till ett skelett





Tycker själv att jag såg läskig ut, fast det var fasligt varm i den där masken och sen så såg jag dåligt utan glasögonen på. Så masken for ganska fort, för hur läskigt är det med skelett som bär glasögon!?!?

Lars han var en sån där du vet....




Det vill säga ingen har den blekaste aning om vad han var, men söt var han i alla fall....

Vi fick besök av Roger Pontare och Cleopatra ( L & H ), Harry Potter, Dracula och Bellatrix Lestrange! (J,O & K) Sen var Batman och Jokern på plats med!! (A & R)


Så det var riktigt roligt..... Tack för att ni ville komma och jag längtar till nästa år!!!

Kram

Inga kommentarer: