fredag 25 juli 2008

Resan till Göteborg!!

Dagen börjades vid 0600 i morse, då vi klev upp och fixade det sista innan resan ner till Göteborg... Allt kändes lugnt då det mesta packats och lagts fram redan igår, men jag rabblade upp en mental lista. Vilket jag för det mesta gör... Nycklar, börs, medicin, biljetter... och när jag kom till biljetter så insåg maken att han hade glömt att packa Iron Maiden biljetterna!!!! Tänk ångesten om vi hade glömt dem! de är ju hela anledningen till resan. Nåja det gick ju bra den här gången...

Resan startade från Ö-vik med buss till Sundsvall, det är rätt så träligt att sitta och skumpa på en buss i 2 timmar. Tur nog fick jag sällskap av min systerdotter A, hon skulle med enda till Stockholm. Hon ska flyga för första gången, en vecka i Turkiet... Avis!!! Sen blev det 1:a klass med tåg till Stockolm, där vi gick en snabbisrunda till Pizza Hut. En krämig Margaritapizza till mig och en Pepperoni till maken. På tåget till G-borg blev det 1:a klass igen, tiden tillbringade jag med att läsa och lösa korsord...

När vi steg av så stod det en stor välkomst kommité där, fast jag undrar vart fanfarerna och den röda mattan var!? Maken och jag sprang till hotelet och dumpade väskorna, sen bar det av till McDonalds för en McFeast och Co... Kvällen avslutades på en uteservering.

I morgon blir det Iron Maiden!!!!! Hoppas jag orkar skriva då! Sov gott och Kram

Inga kommentarer: