tisdag 3 juni 2008

Fullt upp igen!

Vi har varit duktiga i helgen med, nu fick förrådet sig en dust. Och det behövde verkligen det, visade sig att halva förrådet bestod av "Bra ha" lådor. Vi var och köpte flyttkartonger för två helger sen, tanken är att vi ska ompacka så att alla lådor är fräscha och jämn stora. Så makens gamla Lego packades i bara en låda och inte 3 mindre och väldigt slitna lådor, han hade en hel del Lego!!


Så nu är vi klar med städningen/omflyttningen för nu, nästa steg kräver införskafningen av diverse grejor. Så det får vänta....

I fredags var vi till svärisarna på surströmming, eller maken och svärisarna åt surströmming och jag åt rostbiff och potatissallad. Så jag passade på att gå en rajd i trädgården igen, så här kommer några bilder av deras vackra blommor...

Någon typ av iris

Gul Vallmo

Löjtnandshjärta med spindel...

Gräslök

Nåja det var några i alla fall, ska hem till föräldrarna i helgen och då ska jag fota lite mer. Det är roligt att mina och makens föräldrars trädgård är så olika, väldigt olika blommor så jag får fin variation.

Ute är det åter igen varmt och soligt, och det gillar jag inte. Önskar det kunde regna mer, eller regna någon gång. Kan inte fatta hur någon kan tycka att stekande sol utan en tillstymelse regn är kanonväder, vill man ha dött gräs, damm och slokande växtlighet då kan man bo vid medelhavet tycker jag. Nä jag vill ha frisk, saftig grönska. Lagom med sol och regn... Någon som har numret till närmaste schaman!? Ska beställa lite regndans...

Vi såg National Treasure 2 härom dagen, den var riktigt bra tycker jag. Jag gillar sån äventyr/skattjakt, ska bli kul och se hur Indiana Jones blir. Ser också fram emot Mumien 3, trailern såg väldigt lovande ut. Såg en lista med kommande uppföljare, vissa ser jag fram emot andra inte...

http://www.denofgeek.com/movies/13412/30_upcoming_movie_sequels_you_didnt_know_about.html?redux

OBS! artikeln är på engelska...

Nu ska jag kila, ha det så gott i värmen....

KRAM



1 kommentar:

Malin ~ Lillpiga sa...

Do not even think the tanke! Om du kör regndans så ska jag köra soldans och jag är starkare än alla schamaner i världen. Typ. ;)