tisdag 26 april 2016

Hejsan

Har insett att jag bara uppdaterar när det är Eurovision Song Contest och det är ju lite trist måste jag ju erkänna, får försöka skärpa mig.

Jag har gjort som tidigare år att först lyssnat och skrivit min spontana reaktion, för att sen lyssna åtminstone en gång till innan jag skriver min nästa omgång med åsikter. Nytt för i år är att jag har skrivit eventuella favoriter från respektive land, vissa har inga och andra för många. Till exempel Israel, Storbritannien och Sverige.

Jag försöker lägga ut innan TV har sitt inför Eurovision program (vilket det första är i kväll 26/4) så att det verkligen är min åsikt och inte influerat av deras, sen så vill jag även försöka vänta in alla bidrag och även turordningen på startfälten.

Min favorit för året är Cyperns Minus one Alter Ego Esc 2016

Jag har följt ESC ganska så slaviskt sen 1990 då jag spelade in det på VHS och satt och tittade om och om igen, är väldigt glad att de började komma på CD-skiva 2000. Det var faktiskt Sverige som började med dem, har inte köpt DVD:erna och kommer nog inte göra det heller.

Nu har jag ju bara att göra färdigt och lägga ut deltävling 2, sen är det bara att börja förbereda sig för att njuta i dagarna tre. Så den 10:e, 12:e och 14:e maj är jag VÄLDIGT upptagen.

På återseende

Inga kommentarer: