lördag 11 maj 2013

Eurovision Song Contest 2013 i Malmö Final!


Så då var det dags igen att ladda upp inför årets stora händelse ESC, jag kommer som vanligt att kommentera alla bidragen. Vill dock förtydliga att detta är min privata åsikt som amatör tyckare, jag gör detta för mitt eget höga nöje. Sen vill jag också be om ursäkt på grund av stavningen på vissa bidrag, har inte de rätta bokstäverna. Det första stycket är min spontana reaktion, medan stycke två är baserat på flera lyssningar.

 Alla bidragen utom Sveriges är inte rangordnade än, då detta inte görs förän efter semifinalerna.

 
 
Bidrag 1: Frankrike – Amandine Bourgeois – Lénfer Et Moi

Den handlar om ond kärlek och hämd, hon påminner lite om Italiens bidrag i fjol. Tung och mystisk låt, som inte är dum alls.

Den här låten är riktigt bra, gillar den mer och mer.
 
 
Bidrag 2: Tyskland – Cascada – Glorious

Det här är låten som ansågs vara en Euphoria kopia, och visst det låter som om hon sjunger Euphoria. Men det är bara i refängen, annars är den ganska blahaig.

Riktigt tråkig låt.
 

Bidrag 3: Italien – Marco Mengoni – Léssenziale

Även detta bidrag handlar om kärlek, och om att världens faller i bitar då gäller det att veta vad som är viktigt och hålla fast vid det. Vackert och känslofyllt! Varför tänker jag på Big Brother för!?

Den duger men är inte något jag lyssnar direkt på.


Bidrag 4: Spanien – ESDM – Contigo hasta el final

Åter igen kärlek men den här gången handlar det om hopp! Den låter irländsk i början, det är nog ett av de bättre bidrag de skickat på länge. Påminner mig om hon lärarinnan med Trying to recall.

Åter en tråkig låt.


Bidrag 16: Sverige – Robin Stjernberg – You

Nej, nej, nej och åter nej! Här är en till med pungen i kläm, nej lille Ken får fara hemigen för mig. Jag skäms över Sverige, bryr mig inte om jag får äta upp det sen.

Ju mer jag ser och hör om och av både låt och artist desto sämre gillar jag den.


Bidrag 6: Storbritannien – Bonnie Tyler – Believe in me

Hoppas det går bättre än i fjol, då underbare Engelbert Humperdinck kom sist. Har svårt att se den här gå bättre då den inte är så mycket bättre, den är vacker och storslagen. Jag tror på dig!

Söt låt!

1 kommentar:

Anonym sa...

ROBIN ÄGER.