måndag 2 maj 2011

Eurovision Song Contest 2011 i Düsseldorf deltävling 2!

Nu ska vi se om deltävling 2 håller samma klass som deltävling 1, om det gör det så måste det här vara ett av de bästa tävlingarna på länge.



Bidrag 1: Bosnien & Herzegovina – Love in rewind – Dino Merlin

Äsch, besvikelsen är stor!! De ska inte sjunga på engelska!! Men en bra låt i alla fall, upp tempo. Lite retno stuk med mycket ös, bra början på deltävling 2.



Bidrag 2: Österrike – The secret is love – Nadine Beiler

Snaaarrrkkkk!! Fy vilken störtdykning, inget tempo över huvud taget. En gapande Birgitta Dahl, i sann Sanna Nielsen anda fast med yber lite musik. Jätte bläääää.



Bidrag 3: Nederländerna – Never alone – 3JS

Detta är ett land som jag tycker bara vinner på att inte sjunga på Holländska. Fast den här låten är inte så bra heller, låter lite som U2 (vilka jag inte riktigt gillar heller!) Typisk låt som får min skalle att gråta.



Bidrag 4: Belgien – With love baby – Witloof Bay

Det här är det andra landet som jag tycker ska hålla sig borta från sitt original språk. Men har Sebastian sjungit för Belgien!? Åter en dålig låt, låter som The Real Group. AJ min stackars skalle, Beatbox är INTE bra musik. OKEJ!! Eric Saade verkar ha hamnat i den dåliga deltävlingen, kan vara en fördel.



Bidrag 5:  Slovakien – I´m still alive – TWiiNS

En halv tempo låt med mycket wailing. Bättre än de två föregående låtarna, men inte mycket. Det är i alla fall riktigt identiska tvillingar det där.



Bidrag 6: Ukraina – Angel – Mika Newton

En docksöt tjej, med knacklig engelska. Stillsam låt med höga toner. Vet inte vad jag tycker riktigt, har kanske blivit lite grinig av de förra låtarna.



Bidrag 7: Moldavien – So lucky – Zdob si Zdub

Herre guuud, skrik låt till. Fast nu är det killar som agerar tuffa, med skrän musik. Vad klarinetten gör i låten har jag inte en aning om. Ska bli skönt att få höra Eric nu!!



Bidrag 8: Sverige – Popular – Eric Saade

Puh, inte min favorit låt, men med tanke på de andra låtarna så är den här en super låt. Sen kan det vara bra att det inte är så många småpojkar med!



Bidrag 9: Cypern – San Aggelos S´Agapisa

Ballad på vad jag tror är grekiska, den är väll fin. Jag tycker så synd om alla låtarna i deltävling 1, de skulle ha haft hälften här i stället. Nu kommer ju en massa skit från den här vidare när bra låtar i den andra åker.



Bidrag 10: Bulgarien – Na Inat – Poli Genova

En bulgarisk Robyn, med en halvtempo låt. Hon sjunger på bulgariska, och jag får lite TaTu känsla av låten. Ingen jätte höjdare, men inte urdålig heller.



Bidrag 11: F.Y.R. Makedonien – Rusinka – Vlatko Ilievski

Åter en som sjunger på original språk! Lite rockig etno teckno, den växer. Fast den är lite skränig, och måbga kommer nog inte att gilla den.



Bidrag 12: Israel – Ding Dong – Dana International

Här kommer en gammal schlager räv, som faktiskt vann sist hon var med. En lite lugnare låt mot Diva, men riktigt bra. Jag gillar oftast Israel, tycker att hebreiska passar i sång. Nu är ju i och för sig inte hela låten på hebreiska utan engelska.



Bidrag 13: Slovenien – No one – Maja Keuc

En riktigt dålig låt! Hon sjunger dåligt, musiken är lam och det finns inte mycket att gilla med den här låten.



Bidrag 14: Rumänien – Change – Hotel FM

Hela låten känns som ett plagiat, men jag vet inte från vilken låt. Kanske det är flera låtar. Den känns lite main street, kommer nog att försvinna i mängden.



Bidrag 15: Estland – Rockefeller Street – Getter Jaani

En pling plong låt, även denna är lite tam. Men jag tror den kan vinna på längden. Rätt så catching refräng, och hon är rätt söt.



Bidrag 16: Vitryssland (Belarus) – I love Belarus – Anastasiya Vinnikova

En rockig discolåt, med en tjej som har en rätt så mörk röst. Jag gillar det, särskilt de rysk influenserade bitarna, lite kalinka och tetris melodi i bakgrunden. Jag hoppas och tror även på denna.



Bidrag 17: Lettland – Angel in Disguise – Musiqq

Har lite svårt för låtar, där sångaren sitter mest hela tiden på en barstol. Gitarristen ser lite ut som Elvis Costello, faan Elvis rapar nu. Nä dålig låt, saknar piraterna.



Bidrag 18: Danmark – New Tomorrow – A friend in London

Seg startad låt, som är mjuk rakt igenom. Inte direkt dålig, men det är dåligt med aktion.



Bidrag 19: Irland – Lipstick – Jedward

De här killarna har nog en stor chans i semin, måste vara Eric Saades största konkurent. Fast jag förstår inte Leningrad Cowboys frisyrerna. En väldigt glad låt, och de är ganska söta.

Inga kommentarer: